A 2010-es verseny évad és horgászszezon végén elhatároztuk mi, a King-Baits Team tagjai, hogy különböző hélyszíneket látogatunk meg, extrém hidegvízi tesztelés céljából. Az első helyszínként 2010.12.15-én a mihálygergei víztározót látogattuk meg. Azért választottuk ezt a tátozót, mert a vízforgató berendezés működése miatt egyetlen horgászható tó a környéken. A helyszínre érve tapasztaltuk, hogy a tó nagy részét jég borítja és a bedobáshoz is fel kellett törni a tó szélén egy 5 m-es sávban a jeget. A tóparton horgászó régi ismerősömtől, Bablyák Páltól (későbbiekben Patyo, mivel mindenki így ismeri a környéken) kaptunk egy hosszú rudat ehez a tevékenységhez.

A jégből kitört csík mérete miatt egymással szemben helyezkedtünk el, fejenként egy botot használva.

A terv azonos etetőanyag és csali használata, de az egyikünk az etetőanyagához Aminobustert kever és bedobás előtt Bele mártja a szereléket. Ebből látható, hogy az Aminobuster hidegvízi hatásfokának a tesztje a jelen horgászatunk célja.

A következő termékeket használtuk a teszt során.

Az etetőanyagunk Gyümölcs Mix és Téli Ponty-Kárász Keveréke, 1kg valamint 0,5kg arányban. 1 dl forrázott csonti, 4 dl epres Aminobuster és Banán-Karamell-, valamint Szilva-Fahéj Dip. Józsi használta az Aminobustert és a Dippet. Jómagam ezeket mellőzve horgásztam.

A csalizás menete:

Délutánra kezdett egyértelműen körvonalazódani a 2 csalizási mód közti különbség. Én megúsztam egy keszeg kapással, míg Józsi 8db keszegnél és 2db pontynál tartott. Vendéget kaptunk Patyo személyében, aki átjött érdeklődeni és neki ajándékoztam az üvegben maradt 1dl bustert. Látva Józsi műveletsorát, visszament helyére kipróbálni. 2 db dévért sikerült fognia fél órán belül.

Egy jó horgászaton vagyunk túl. Az idő előrehaladta miatt eljött a pakolás ideje. Hamarosan újabb tesztről és horgászatról fogunk beszámolni ebben az extrém és horgászatra szinte alkalmatlan időszakban, amit télnek neveznek.