Ez a rövid történet egy Pünkösdi horgászatról szól.Ez egy 3 napos horgászat volt, melyet egy hónapos előkészület és egy évnyi kísérletezés előzött meg. A Gyöngyösi King-Baits csapat (ezek mi vagyunk), három jól összeszokott és kellően elszánt horgászból áll (Kis József, Soós Krisztián és jómagam Soós László). Bojlis próbálkozásainkat csak tavaly kezdtük el, nem túl sok eredménnyel. 5 kg-os súlyhatár volt a legjobb eredményünk. Ahányszor horgásztunk, mindig vagy szakadt az eső, vagy viharos szél fújt, vagy a hőség volt elviselhetetlen. De nem adtuk fel. Idén tavasszal egy jó barátunk közvetítésével megismerkedtünk a King-Baits bojlikkal és készítőjükkel, Tari Istvánnal. És szinte el se akartuk hinni, de a csupán egynapos horgászatainkon is rengeteg szép pontyot fogtunk, és átléptük a bűvös 10 kilós álomhatárt. Ekkor jött az elhatározás: Pünkösdkor az Adácsi horgásztóra szerveztünk egy hosszú hétvégés bojlis horgászatot. Az indulás előtt két héttel már számoltuk a napokat, mint az igazán elszánt horgászokhoz illik. Majd eljött a nagy nap! És a felhőszakadás. A sátorállítást már nem tudtuk szárazon befejezni, de eszünkbe sem jutott feladni. A bóják behordása és az alapozó etetés (King-Baits apró és nagy szemű pelletek és különféle ízesítésű bojlik) után, már teljesen elázva vártuk a kapást. Akkor lepődtünk meg igazán, mikor kb. 30 perc elteltével visítani kezdett a kapásjelző. Az eredmény egy 4,5 kg-os gyönyörű pikkelyes. Bíztató előjel! Előkészítettük a videokamerát, hogy a következő fárasztást felvegyük, de a sors közbeszólt! Egyszerre mindhármunk jelzője sípolt a szakadó esőben. És ez szinte 3 napig így folytatódott. A kb. 1,2 m-es vízmélységben a hideg és a viharos szél miatt nem reméltünk nagyon nagy halakat, de úgy látszik az etetés és a jó csali megtette a hatását. A 3 nap termése: 143 db 2-5 kg közötti méretű„kisponty”, 17 db 5-6 kg közötti példány ezenkívül egy gyönyörű 7,4 kg-os és egy 15,57 kg-os pikkelyes! A nyerő csali a dippezett csokis-halas és csokis-kókuszos volt, de a frankfurti kolbászos és a pisztáciás is nagyon fogós volt. Ilyen fogásokra nem számítottunk, és abban egyetértettünk mindhárman, hogy ezért az élményért nagyon megérte 3 napig ázni, fagyoskodni, és sárban tapicskolni.