Megint Merenye! Tavaly nyáron lehoztam a Papát, erre már márciusban nyaggatott, hogy lefoglaltam-e már idénre a helyet. Hát kénytelen voltam. Ilyenkor ( június-júliusban ) mindig a 4-es volt a törzshely, azonban a nagy érdeklődésre való tekintettel most meg kellett elégedni a 16-ossal, de legalább itt sincs árnyék. A felkészülés elég spórolós volt a válságra való tekintettel, tavalyi fagyasztott bojlikat hoztam, amiből volt egy King Baits mix alapú ( ha jól emlékszem, akkor még valami monster elnevezéssel futott ), ez már önmagában elég büdös volt, úgyhogy kapott egy ribizli főízt meg valami halas melléket is. Szintén a tavalyi készletből volt még egy M1 bázisú és egy saját kreálmány, ez scopex ízesítéssel. Megjegyzem, hogy majd egy év fagyasztóban tartózkodás után mind az illata, mind az állaga kiváló volt a bojliknak, ezt végül is a halak is visszaigazolták, mert mindre jöttek. Nagyjából ezt a hármat kombináltuk mindketten végig, egy –két bátortalan egyéb próbálkozástól eltekintve, melyek nem eredményeztek semmit.

A taktika a szokásos volt, elég bőséges magos etetés , helyi pellettel kombinálva, és szórtam bojlit mindhat bójára is rendesen, mert volt 3-3 kg. Papának csináltunk egy 30 m-es etetést is a nád mellé, mert imád dobálózni ( Háromfát ezért nem szereti, mert ugyan dobni lehet, de kihúzni azt már nem).

Mivel azt a hírt kaptuk, hogy a kárászok némileg megritkultak ( amit a matchbotos tesztelés azért annyira nem igazolt vissza, mert lehetett fogni rendesen ), mindvégig használtam bustert a’la King Baits, a T1-et, valami ananászosat meg a bors –bacon kombit, szerintem jó is volt. Meg dipeltem is szintén Kinggel, a banán-tintahal volt a legjobb.

Papa az idén a pedofília felé ment el, 11 halából 7 kg-os volt a legnagyobb, a többi inkább az óvodás kategória felé hajlott, viszont a nádi cuccon igazi jó kis füstölős kapásokat produkált. Általában nála az volt a menetrend, hogy hajnalban fogott egyet-egyet, aztán meg este. Később az esti elmaradt, csak a hajnali ébresztő maradt meg, ez részben annak tudható be, hogy eléggé raboltak a harcsák ( épp ívtak a kárászok, és azokat zabálták ), és állandóan harcsát akart fogni, így viszont ponty nem jött. Meg nem is igen foglalkozott a nádival, mindig bedobta azt iszapra, pedig mondtam neki, hogy közvetlenül a nád mellé, a torzsokosra tegye, ott kemény.

Darabra én is csak 11-et fogtam, de súlyban több mint kétszer annyit. A mennyiség elmaradt mind az őszitől, mind a tavaly nyáritól, ezt annak tudom be leginkább, hogy szerintem sikerült mind az öt benti bóját a nappali, a kíméleti felé történő visszavonulási útra tenni, ugyanis nekem éjszaka egy darab kapásom nem volt, a legkésőbbi 22 órakor történt. Ez mondjuk rögtön az első hal volt, mindjárt egy 12-es. Az indítás különben nem volt rossz, az első négy hal 10 plusszos volt, ebből a második egy nyurga jellegű tőponty, a harmadik viszont egy igazi nyurga, aki egyrészt jól megizzasztott ( ilyet még nem nagyon éreztem, 250 m körül azt mondta, hogy nem jön tovább!!), azután a maga 10 kilójával úgy rúgta lábon papát már a krokodilból, hogy majdnem hanyatt esett, meg még bele is mélyesztette a lábába a farok alatti úszójának bognártüskéjét. Majdnem átérte az 1 m-es krokodilt!

A Kinges és a scopexes bója mindvégig egy helyen volt, és jött rajtuk a hal, nekem az M1-es eleinte nem vált be, de a pápáét azt húzták. Mindig mondta, hogy azt a pirosat tegyük. Utolsó nap jött egy hidegfront, és addig pakolgattam ezt a bóját is, hogy csak megkedvelték a ,,pirosat” is. Reggel hattól 10-ig volt különben 4 kapásom a Kingre, de már el kellett jönni, mi lett volna egész nap? Ekkor jött különben a túra legnagyobb hala egy 14 kg-os tükrös formájában, a ribizlis King golyóra, ez már úgy látszik hagyomány, hogy a legnagyobb hal mindig valami Kingre éhezik meg!

Szóval jó volt, meleg volt ( ha nem viszünk sörsátrat meg ernyőt, biztos hőgutát kaptunk volna ), ősszel folytatom!

Kecskemét, 2009. augusztus 31.