Ez az a verseny, aminek a szervezéséhez igen furcsa érzéssel lát hozzá az ember. Egy részt nagyon fáj a szíve az elvesztett barát hiánya miatt, más részt pedig nagyon szívesen tesz eleget ennek a feladatnak.

Laci bácsi nyár közepén hagyott itt minket a Veterán OB első verseny napjának reggelén. Előtte este még beszéltünk az edzések tapasztalatairól és a versenyen követendő taktikáról, sajnos azt már nem kivitelezhette.

Mi kapcsolatunk már több mint 10 éves múltra tekint vissza. Ő az elsők között volt, akit megismertem a Nagybivalyos tó üzemeltetésének kezdetén. Hamar baráti viszony, majd munka kapcsolat is ki alakult köztünk. Ő szervezésében és részvételével valósult meg sok sikeres gyerek horgásztábor és Ő tervezte a jelenlegi logónkat is. Nagyon sokat tanultam tőle a horgászatról, legfőképpen a finomszerelékes versenypecáról. Mindig segítőkész volt mindenkivel, az se zavarta, ha ezért esetleg hátrányba kerül a versenyeken másokkal szemben. A rajz tanítás mellett a horgászat volt a legnagyobb szenvedélye, így hát ennek is szentelte minden szabadidejét.

Igazából ez év elején nyílt lehetőségem még közelebb kerülni hozzá, ebben a pár hónapban igen sok időt töltöttünk együtt és bepillantást nyerhettem életének és gondolkodásának olyan részleteibe, amit talán kevesen tudhattak.

Számomra nagyon meghatározó tapasztalás volt a vele töltött idő.

Ő volt, akivel minden télen megterveztük a következő évi versenyeket és az Ő ötletéből született meg a King-Baits által szponzorált, módszerek csatája verseny sorozat is. Neki köszönhetem azt a kapcsolatot is, ami nagy szponzori segítség a versenyeink szervezésében, gondolok itt Tari Pistire, aki a King-Baits termékek gyártója és forgalmazója.

Köszönöm Laci bácsi.

És most essék pár szó a versenyről.

A versenyt október 8.-ára írtuk ki, remélve hogy akkor még nem lesz hideg és hal is lesz bőven. Hát nem így lett, pont ezen hétvége előtt szűnt meg a nagy őszi meleg hullám, és jött be az igen erős hideg front, ami még nem is lett volna gond, de a hirtelen lehűlő parti vizek miatt a halak bemenekültek a padkáról a mélyebb vizek felé. De ezt még reggel a készülődésnél senki sem tudta, úgy hogy mindenki nagy elánnal keverte az etetőanyagot, vágta a gilisztát és készítette elő a szúnyoglárvát. Megtörtént a sorolás és mindenki elfoglalta helyét. Mivel én most nem versenyeztem, mert még nem gyógyultam teljesen ki egy betegségből, ezért elvállaltam a szakács szerepét. Így csak addig voltam a versenypályán, amíg elindítottam a versenyt és már mentem is főzni a babgulyást. Főzés közben jöttek a hírek, hogy még kevés hal van és sok embernek még semmi. Amikor elkészültem és kimentem, még volta a versenyből több mint fél óra. Az úszósoknál egy-két hal volt, amit bentről fogtak match bottal, a fenekezősöknél sajnos semmi. A hajrában Lajos és Gyuszi is fogott egy-egy halat, no meg Kóka Peti is egy 300g-os kárászt. A fenekezősök már megváltásként várták a dudaszót.

A verseny végén nem szomorkodott senki, hiszen tudják, hogy ilyen is van, akár mennyire is halas egy versenypálya, néha becsúszik egy-egy betlis nap.

A megérdemelt ebéd után jött az eredményhirdetés, ahol kiosztottuk a King-Baits szponzori díjait és Rita néni (Laci bácsi felesége) által felajánlott feeder botot.

Tari Pistivel és Rita nénivel arra jutottunk, hogy ezt a versenyt a jövőben minden évben, júliusban szeretnénk megrendezni, amíg én itt vagyok addig a Nagybivalyoson.

Mérlegelés és sorsolás után kialakult eredmény: