Augusztus végi  változó időjárás maconkai tapasztalatai megleptek. A King-Baits jövő évben forgalomba kerülő bojliai közül három félét próbáltunk ki Tari Istvánnal aki hozzám csatlakozott a horgászat első napján. A bojlik pontos összetételét nem ismerem, régóta tesztelés alatt állnak, csupán jellemezni tudom e csalikat. Az egyik nagyon erősen fűszeres és májas jellegű ízére illatára mintha májas hurkára emlékeztetne a másik szinte fekete színű, erős hallisztes vagy állati fehérjékből állhat mellette szamócás illat érződik. A következő pedig erőteljesen halas-büdös ezzel együtt érezhető édes jelleg, szegfűszeg, meggy és talán szamóca illattal. Mindhárom bojli fajtából 20 és 24mm-es is a rendelkezésemre állt.

A három csalit állandóan váltva próbáltam, de éjszakára  a 24mm-es bojlikat kínáltam fel az igazán nagy pontyokra várva.

Az alapozó etetést Method mix, King-Baits Reactor 10mm-es minibojli és főtt kukorica keveréke alkotta. Délben kezdtük a horgászatot majd Maconkán nem megszokott várakozás következett ami az egész tavon tapasztalható volt. Este 23 órakor fogtam meg az első 3,7kg-os Volgai tokot. István is több halat fogott köztük egy 6kg-os amurral, 11 kg-os tükörponttyal. A halak a csalit nagyon finoman vették fel mert több nagy halunk is leakadt.  Éjszaka aztán megleptek a koi pontyok. (5,77kg és 6,27kg)

Reggel pedig egy szép 10,17kg –os tükörponty érkezett.

Napközben ismét várni kellett a délutáni-esti 10,05kg és13,05kg-os tükörpontyok kapásáig.

A többi kapás már másnapra esett köztük több 7-9 kilós ponttyal és egy szép 12,25kg-os tükörponttyal.

A két napot ezzel a 6,82 kg-os koi ponttyal zártam.

Biztató, hogy a frontos időjárás és az óvatos kapások ellenére is gyakran tudtunk halakat fogni és

a koi pontyok kivételével 6 kg alatti pontyot nem fogtunk.