Egy szeles, ám ettől függetlenül szép májusi napon reményekkel telve a Préri horgásztó Bojlis tavát látogattuk meg.

Az aznapi horgászatunknak a puszta halfogás élményén kívül két másik célja is volt. Az első, hogy kipróbáljuk a King Baits MethodX széria új tagját, a Blue Force névre keresztelt keveréket, másik, hogy az oldalunkon még az év elején kiírt blogíró verseny két nyertesével, Müller Lacival és Takács Attilával csináljunk egy közös horgászvideót, ami a tulajdonképpeni nyeremény volt a pályázóknak. Ezen a napon mind a hárman kizárólag a Blue Force etetőt használtuk, az alábbi írásból, illetve a kisfilmből kiderül, milyen eredménnyel!

Egy gyors kávé után még korán reggel elfoglaltuk a helyünk

A King Baits MethodX szériáról annyi kell tudni, hogy jelenleg 3 tagból áll a sorozat, a Black, a Red és a legújabb Blue Force nevű keverékekből. A Red és a Blue alapja egyaránt a Black Force, csak 25%-ban tartalmaznak más összetevőket, ettől azonban mindhárom markánsan különbözik a testvérétől. Ami mindháromra jellemző, hogy magas fehérje tartalommal bírnak, ezen kívül számos mikropellet és egyéb adalékok pontosan beállított mixei, kompromisszumot nem ismerve a legmagasabb minőségben. Bekeverésükhöz mindössze 3 dl víz szükséges, ekkor érik el azt a kissé száraz tapintású, ám épp megfelelő állagot, mely már kiválóan és kellően tapad, ugyanakkor gyorsan bont. Így betűkön keresztül egy illatot elég nehéz átadni, de a black viszonylag semleges halas illata után a Red Force paprikához hasonlító robin red tartalma azonnal érezhető, a Blue Force pedig egy nagyon kemény halas illatot hordoz. Érzésem szerint bármelyik hárommal kiváló eredményt érhetünk el, viszont a mai napon csak a Blue Force anyagból kevertem mindhármunknak.

Az esztétikus alumínium tasakban két évig őrzi meg minőségét

Megfelelő állag 3 deci víz hozzákeverése után

Method kosárba ideális, de akár hagyományos bordásba is megfelő

Attila és Laci is hamar elfoglalták a helyüket, megkezdődött a remélhetőleg nagy pontyok vadászata. Előzetesen kifaggattam a fiúkat, hogy mire számítanak, és titkon mindketten saját rekordjuk megdöntésében bíztak, ami Laci esetében 8,5 kiló, Attilánál 11,3 kilós pontyot jelentett. Így hát ennek megfelelő elvárásokkal vágtunk neki a pecának. A rekordok döntögetése nem tűnt lehetetlennek, lévén hogy 15 kiló körüli ponty és amur sok él a Préri bojlis tavában, és jópár 20 kiló feletti példányt is fogtak már. Félelmünk így nem is a nagy halak tóban található mennyisége miatt volt, hanem hogy hajlandóak e a kedvünkért éppen ott és éppen akkor táplálkozni....Ezért bíztunk nagyon az új Blue Force etetőben, hogy kivételes összetételű és ígéretes illatú tartalma több mint megfelelő lesz. Szerencsére így történt, de erről kicsit később :)

A csalizáshoz használt Fluo Pop Up minibojlikról már írtam, a natúron kívül még négy ízben kerül forgalomba, ezek az ananász, fokhagyma-menta, eper és vajsav. Idei újdonság, hogy a 8 mm-es minibojlikon kívül 5 mm-es dumbell formában is kaphatóak már. A más méret és forma más felhajtóerőt képvisel, így több variálási lehetőséget biztosít a horgász számára. Egy szó mint száz, ezúttal kizárólag az ananász volt a nyerő íz!

Ideális csalitüskére, hajszálelőkére. Nem reped, nem törik

Használat előtt érdemes megnézni mennyire lebegteti ki az előkénket

Ha akarjuk, horogra is tűzhetjük, mert jól bírja

Erősen halas jellegű etető lévén számítottam rá, hogy a tóban élő, az ivadékokat szabályozó harcsapopulációból is fogok, és így is történt, elsőnek egy kb. két kilós harcsa húzta el a cájgot, amit 3 kisebb ponty követett, ami azért is meglepő, mert nem is szabadna a tóban lenniük :). Ezután nekem hosszú ideig semmilyen kapásom nem volt, azonban nem unatkoztam, hiszen előbb Attilának szákoltam egy szép pontyot, amiről a mérlegelékor kiderült, hogy éppen megegyezik az eddigi rekordja súlyával, azaz pontosan 11,3 kg.

11,3 kg, épp mint az eddigi rekordja

A csapatmunka öröm

Nem volt sok idő Attila halán merengeni, ugyanis ezután Lacinak húzta el a botját valami, amiről egy bő 15 perces fárasztás után kiderült hogy szintén egy nagy ponty, ami a mérlegelés után "hivatalosan" is egyéni rekordja lett, 11,8 kilóval! Már csak az örömét látva is megérte a mai napon eljönni!

11,8 kg!

Hááát, nem szomorkodtunk :)

Ezek után ismét Attila következett egy 9,9-es ponttyal, majd az én szerelésem is megtetszett egy nagyobb halnak, és egy szokatlanul hosszú fárasztás után szákoltak nekem a fiúk egy 9,27-es pontyot, amiről míg vízben volt és húzott biztos voltam benne hogy legalább kétszer ekkora lesz :). Nem lett, de nagyon örültem neki így is!

9,27 kg, de úgy húzott mint egy mozdony...

Laci ezek után még gyorsan duplázott: megfogta élete első harcsáját, mely ugyan nem volt nagy, de mégis az első, majd rögtön ezután egy 10,5 kilós pontyot is, vagyis az előző legnagyobb halát kétszer is megdöntötte ezen a napon!

Nem kapitális, de az első!

Szerény tíz és feles :)

Körben már gyülekeztek a viharfelhők, jobbnak láttuk lassan szedni a sátorfánkat, már így is maximálisan elégedettek voltunk a nappal, azonban Attila még gyorsan fogott pakolás előtt két halat: egy 8,9 kilós pontyot és egy kölyökharcsát.

8,9 kg

A közös pecánk utolsó halacskája

A napot ha röviden össze szeretném foglalni, akkor ezt annyival megtehetném, hogy rendkívül elégedettek voltunk mind a hárman, hiszen a hat nagytestű pontyon kívül azért akadt pár apróság is, volt olyan hal több is ami lefordult a horogról, volt elrontott kapás, kárörvendés fára akasztott szerelék "fárasztása" miatt, sok nevetés, egymás ugratása, szóval minden ami egy jó hangulatú közös pecához elengedhetetlen!

A MethodX Blue Force etetőanyag első tesztje nem is sikerülhetett volna jobban, köszönjük King Baits, köszönjük Préri bojlis tó!

A teszthorgászaton filmet is készítettünk, melyet megnézhettek itt: