Az egész alkalom megszervezése a hosszú hétvégén kezdődött, egész pontosan pünkösd hétfőn, amikor is kedvenc helyünkön, a Villantón töltöttünk egy érdekes és tanulságos napot.

Kapásban szegény peca sikerült csak, ami a hosszú hétvégének volt köszönhető. De a revans nem maradt el, hisz tudunk mi ennél többet is. Tavaly itt volt meg eddigi egyéni napi rekord darabszámom ami 20 db pontyot fedett. Titkon remélve mindig úgy megyek ki, hogy vagy ezt vagy a 6,5 kilós egyéni rekordomat meg kéne dönteni vagy karcolni. A nemrégiben megjelent King Baits prémium method etetőanyagok közül a fokhagymás-halibutosban láttam meg a fantáziát. Rendeltem egyet, amit pont a pecás napunk előtt meg is kaptam, így semmi akadálya nem volt a tesztelésnek.

Sokan vagyunk úgy , hogy törekszünk a precizitásra és az egyéni megoldásokra ami a szerelékeket illeti. Nagyobb fába vágtam a fejszém, mint hittem és elkezdtem az erőgumit forszírozgatni, milyen lehet, hogyan működhet és csináltam egy teljes method szereléket úgy, hogy gumival fűztem át a kosarat és a horgot is egy csomó segítségével kötöttem meg. Kreativitásom határát a gumiból készített hajszálelőke tette végessé. Ezt a szereléket teszteltem 2 féle gumikukoricával, az egyik puha és süllyedő volt, a másik keményebb és lebegő. Ehhez jött a tavalyi nyárom slágere, szintén a King Baits T1-es fantázia elnevezésű dipje és locsolója. A napom ezekre az alapokra építettem és tanulságos nap volt.

Nyerő széria

Reggel érkezésnél a halőr felcsillanó szemekkel mondta, hogy a helyünk még szabad. Ezután a mondat után a mi szemeink is az üvegvisszaváltó csillogásához voltak hasonlóak. Kipakolás közben már lehetett látni, szinte forr a víz a halaktól. Balin rablás, ponty ugrás, minden mi a sporttársnak szem-száj ingere. Elsőnek mindig a 360-as feeder botom rakom össze, ez későbbiekben csak kisebbik bot lesz. Erre a botra készítettem az ominózus erőgumis methodomat. Ezután jön az etetőanyag bekeverése. Bekeverés során nem csak az állagát, de az illatát és íz világát is, (már amit a szagokból ki lehet venni) ellenőrzöm. Nagyon erős fokhagymás büdös illata van, és mikro pellet darabokat is tartalmaz. Egy kis darab a tó partjára került belőle és szemmel láthatóan a kis halak rajongottak érte.

Konstatálva a tényeket úgy döntöttem megkezdődhet a bedobás. Csodálkoztam is, hogy ez most előbb jött össze, mint Zozonak, aki mindig előbb veti be szerelékét mint én. Bedobás után nekikezdtem a nagyobbik botom összeállításának ami egy 390-es feeder bot. Még a 3. tag összecsúsztatása sem történt meg, amikor is a nyelető fékem életre kelt. A FIRST BLOOD jelentkezett, az úgynevezett egyen ponty, ami másfél kiló…

A szerelékem

Nem a méret, hanem az élmény a lényeg és ahogy itt küzdenek ezek a pontyocskák, az is valami mesés. Szerintem a kint lévő horgászok már mind tudják ilyenkor, ha az első halam megvan hangos kurjantások közepette történik annak vissza engedése. A szerelék működik, számomra hihetetlen 1/1-es horog akadás azaz tökéletes volt. Megy is vissza, ahogy barátom mondaná: „ eriggy ha menned kő” . A nagybotomra a karabinert akasztom, amikor ismét kapás van. Ismét egy aranyos éhes szájat fosztottam meg a horogtól. Immáron kettő a fogás, és még csak negyed 7 van. Visszadobás után végre befejezhetem a másik bot horgászatra való felkészítését…de nem most. Megint a bot végére lettem figyelmes, hogy rendellenesen C alakban van… Egy nagyobbacska 3 kg-s példányt szedtem ki. Ám ezúttal biztosra akartam menni és előbb a nagy botot dobtam be. Az ottani szerelék hagyományos fenekező, oldal kosaras megoldás, fonott zsinóros megkötés, hajszálelőkés 8-as horog. Szintén T1 dipbe 1 db lebegő gumikukorica, jó 80 méterre beküldve. A kicsi bot szereléke is elfoglalta a jól megérdemelt helyét kb. 60 méteren.

Amint a dobókesztyűmet levettem és nyúltam az energiaitalomért, megint a kicsin volt kapás. A remek kondiban lévő halak hatékonyan segítenek tesztelni a szerkóm, ami eddig jelesre vizsgázott. A negyedik is kint volt a parton maikor a nagy bot is jelzett. Ott is meglett a delikvens és ezzel 5-nél járok fél 7 kor!

Nagy Botos halam

Számomra még mindig hihetetlen ez a tempó. Rend a lelke mindennek, 2 bot bent, amikor ivás közben Zozo botjára szegeződött tekintetem, ami az ágasokon életre akart kelni. A bevágást követő 5 percben csak tartani bírta a halat. A finomszerelékes horgászat legszebb része következett, egy nem egyen ponty fárasztása. Miközben a nagyhalas merítőért mentem, Zozo már átlépdelt a két botomon ugyanis a hal úgy megindult, hogy a tó jobb csücskét célozta meg. Követve őt láttam, hogy ismét kapásom van. Kérdően néztem rá majd mondta nyugodtan csináljam, még messze van az, hogy ebből bármi is lesz. Ismét egy 3 kg körülivel küzdöttem, ám a hal visszahelyezése után a kis botom kinn hagytam és mentem segíteni a szákolásban barátomnál. Sikeres merítést követően a mérleg 6 kg-os súlyt mutatott. Remek példány volt és beragyogta az egész napunkat.

Zozó nagy hala

A nagy botom ismét jelzett, hogy kikívánkozna a szerelék egy hal társaságában. Egy kisebb nyurga volt a bűvös hetesem. Visszadobásnál azonban amatőr hibámnak köszönhetően előbb szaladt le a zsinór mint kellett volna és megcsavarodva a boton a szerelékem etetőkosara az erőkifejtésemnek köszönhetően akkora löketet kapott hogy eltört és lerepült. Rég szakadtam, de van szerelék bőséggel a ládámban így ez nem okozott különösképpen fennakadást. Azonban ezután csak a kis botom muzsikált. 9 órára meglett a 16. potykám is, aminek fárasztása közben háromszor görcsölt be az alkarom. Nem vagyok ennyi halhoz hozzászokva és kezdtem szövögetni ádáz tervem, hogy megdöntöm a rekordom végre. Amint ezt átgondoltam, mint amikor a csapot elzárják, úgy tűntek el a kapásaim. Zozonak becsúszott a 2. hala a délelőtt folyamán.

Délután egykor úgy döntöttem elkezdek egy kis magot be spombozni. Amint ezt átgondoltam jött egy kellemes nyári záporocska, így a terv csúszik egy keveset.

Eső előtt...

Felfrissülten értékeltem az addig történteket a halak fárasztásától indulva a nagy hal merítésen át a szerelékszakadásig, amikor is végre elállt az eső. Nekiálltam és 1 kg vegyes magot beszórtam majd kipróbáltam egy másik dipet, az SBS ONE SHOT nevűt, ami kifejezetten kukoricára van, így a gumi csalimra pont megfelelő volt. 2 halat hoztam ki vele, amikor ismét megint eltűntek a halak. Zoli eközben kiszedett 3 szebb halat, ebből az egyik egy jó 4 kg-os telipikkelyes darab volt.

Telipikkelyes

Minden tudását bevetette, zigrigtől kezdve a lebegtetett tigrismogyoróig, de délután nehezen lehetett halat kiszedni. Én visszaálltam a T1-re, és ismét nyeletőfékre húzós kapásra lettem figyelmes. Bevágást követően éreztem, hogy nem kicsi az alany. Szákolás előtt azonban leakadt…de vitte a gumielőkém is. Elkámpicsorodva néztem a method kosaram alján található forgót, amin egy gumi cafatka lógott. Volt előre megkötött horgom csalitüskével, így azt raktam fel gyorsan míg egy raj az etetésem körül mozgott. Ezt követően 5 kapásból 1 halam lett meg, így újabb értékeléseket kellet tennem és levágtam a csalitüskét, hogy csak a horog maradjon. Ugyanis nem csak a halat de a gumikukoricát is elvesztettem a szerelékről. 19 db és mindjárt negyed 4.

Az idő mellett az etetőkeverékem is drasztikusan fogy, így ismét a T1 es családot hívtam segítségül. Nehezen, de meglett a 20. pontyom, ami egy kövér tükrös 1,5-es izmos harcias jószág volt. Ezt követően 2 dobásra volt elegendő etetőanyagom. Utolsó előtti bedobást követően ismét kapás volt, a bevágás sikertelen, pedig a nyeletőfék is megszólalt. Az utolsó esélyként bedobtam ismét. Megint kapásom van…bevágás…hal rajta..ám elég könnyen jön..egy remek kárász volt az. Hatalmas nevetés közepette visszaengedtem majd elfogadtam az állást, 20 darab ponty.

Az egyik harciasabb

Életemben másodszor sikerült egyénileg ezt a számú halat megfognom és abszolút sikeresnek éreztem a napot rengeteg tanulsággal egybekötve. Összepakoltunk és irány a halőrház ahol már mosolyogva köszöntöttek ismét minket. Jelentettük, hogy a halak pirszingelése igencsak sikeres volt.

A büfénél mindig jó ilyenkor sztorizgatni és picit megszusszanni a barátok és egy kóla társaságában. Kortyolgatás közben a tavat szoktam nézni és rakni össze a képeket a napról. Sok mindent tanultam ismét.

Gumikukoricát csak hajszálelőkén érdemes felkínálni ,mert ha a horogra csak úgy ráteszem csúszkálhat, így a hal megakasztása pillanatában nem biztos hogy a horog jól akad be. Csalitüskéről 3 féle különböző márkájú és állagú gumikukorica esett le hal fárasztása közben, így nekem a hajszálelőke-stopper kombináció a legeredményesebb. Az erőgumis szerelékre visszatérve, a terhelést egy ideig bírta azonban könnyen sérülhet a felület akár egy kiálló kagylórésznél a fárasztás során, így horogelőke helyettesítésére többet nem fogom használni, egyébként nagyon jó volt így fárasztani a halat vele. Az etetőanyag a reggeli órákban 100%-osan muzsikált, utána a halak ingerenciáján múlott a dolog, illetve délután is behúzta az áldozatait. Azt kell mondjam, hogy remek prémium termékről van szó és csak ajánlani tudom. Végszóként köszön barátomnak, aki mellettem volt egész nap és hallhatta hangos és néha értelmetlen morfondírozásom. Törekedni fogok biztonságosabb szerelék kötésre és idén bizony szeretném megdönteni az egyéni darab és súlyrekordomat is.

Köszöntem a figyelmet és kívánok mindenkinek alkargörcsös, fárasztásban gazdag élményeket! J