Történetünk tavaly nyáron kezdődött, amikor barátaimmal első komolyabb horgászatunkat töltöttük el Ludányhalásziban. Akkor egy hétvégét szenteltünk a horgászatnak, sajnos a rövid idő miatt csak 3-5 kg pontyokat tudtunk fogni. Ekkor megfogadtuk, hogy visszatérünk még ide a nagytestű pontyokért is. Ennek idén érkezett el az ideje…

Megérkezésünkkor ez a látvány fogadott

Augusztus közepén kezdtük meg az egy hetesre tervezett horgásztúránkat, a tavalyi tapasztalatokból kiindulva növeltük a napok számát. Többféle csalogatóanyaggal is készültünk a túrára. A házilag készített magmix mellett most is, mint már oly sokszor a King Baits termékeknek szavaztunk bizalmat. A tavalyi tapasztalatokkal kiegészítve állítottuk össze az arzenálunkat. Csalizni Ghost Fish, Onion Liver, Hot Shot, T1, Fűszeres Csirke és Barack- Hal ízesítésű prémium bojlikat használtuk, míg etetésre King Baits T1 és Eper- Hal etető bojlikat alkalmaztuk.

Felszerelések beélesítve

Már az első éjszaka könyvelhettünk el kapásokat, bár a halak súlya még kicsi volt, bizakodva vártuk a folytatást. Az első komolyabb halunkat egy csali váltásnak köszönhettük, amikor a balos botomra Ghost Fish bojlit tettem fel. Ennek az eredménye ez a gyönyörű, 11,95 kg-os tőponty volt.

Nagyon örültünk neki, hogy már a második éjszaka ilyen nagyméretű ponttyal fog a sors összehozni minket, és ekkor még nem is sejtettük a folytatást… Nem sokkal a halam visszaengedése után bátyám botja is elfüstölt.  Megkezdődött az idegek harca, bátyám érezte, hogy jó hal lesz mivel nem akart közelebb jönni hozzánk, ezért úgy döntöttünk, hogy csónakból folytatjuk a fárasztást. A hal kitartóan védekezett majd 40 perces fárasztás után sikerült megszákolnunk a hatalmas tőpontyot. A csali dupla 20-as Barack- Hal bojli volt, a mérleg pedig 15,4 kg-nál állt meg.

Innentől kezdve nem volt megállás. A következő három napban folyamatosan fogtuk a pontyokat. Az első periódusban kizárólag éjszaka voltak kapásaink, majd a hét közepétől kezdve már nappal is el tudtunk csípni egy-két halat a nyárvégi kánikulában.

Gyönyörű környezetben horgászhattunk

Túránkon három íz világ volt, ami kifejezetten jól működött: Ghost Fish, T1 és Barack hal bojlik használatával kapásaink folyamatosak voltak.

12,8 kg szintén Ghost Fish bojlira

A túra vége felé Péter barátom etetésén is beindultak a halak. Néhány kisebb kifogott példány után egy 9,5 kg-os tükrössel nyitotta meg a sort. Csali: King Baits Barack- Hal

Majd egy 8,05 kg-os, csónakforgató tükrössel folytatta.. a csali ismét Barack- Hal bojli volt.

A folytatásban ismét én következtem. Rövid kapástalanság után úgy éreztem, hogy taktikát kell váltanom. Kicsit jobban megszórtam a bójám környékét és a végszerelékemet az etetés szélére helyeztem el. Ennek meg is lett az eredménye ugyanis éjszaka újra füstölős kapásra ébredhettem. A bevágás után a kezemben maradt a bot és megkezdődött a végtelennek tűnő fárasztás. Kb. 15-20 perc után tudtam a part közelébe csalni nemes ellenfelemet. A hal rutinos és agresszív védekezése ellenére sikerült megszákolni. Mikor megláttam, örömöm leírhatatlan volt. Mérlegeléskor nagyon izgatottak voltunk, végül 15,10 kg-nál állt meg a mérleg nyelve, a csali egy szem Ghost Fish bojli volt.

Számomra ez a hal tette fel az „Í”-re a pontot viszont a többieknek még csak most jött a java. Péternek beindult az etetése és ezt nem is bizonyíthatja más jobban, mint az általa kifogott új személyi rekordja, ami a túra hala is volt egyben. Szerda délután húzós kapással jelentkezett a jobbos botján kapás. Bevágás után érezte, hogy jó hal lesz, így jobbnak láttuk, ha csónakkal vesszük üldözőbe a halat. A tettünk nem volt hiábavaló, mivel ellenfelünk elemi erővel tört a mélyvíz irányába.

Kb. egy órás csónakos fárasztás után tudtuk megszákolni a túra ékkövét a maga 15,8 kg-os nagyságával. Gyönyörű, testes tőponty volt. Jó érzés visszagondolni a fárasztás pillanataira. Még egyszer gratulálok drága barátom!

Ő is a Barack- Hal bojlit szerette

A szerelék visszajuttatása után ismét kapásra lettünk figyelmesek, most Tamás következett. Nem szerettem volna, hogy elveszítse a halat ezért jobbnak láttam, ha csónakból folytatjuk a fárasztást. Kb. 20 perces fárasztás után sikerült megszákolnunk egy újabb tükörpontyot, a hal súlya 8,5 kg volt a csali pedig dupla 20-as T1 bojli volt.

Az utolsó éjszaka is tartogatott még meglepetéseket ugyanis egy hidegfront betörésnek köszönhetően viharos erejű szelünk volt egész este, ez sajnos a várakozásaink ellenére nem hozta meg a halak kapókedvét kellőképpen, viszont Petinek sikerült így is egy 7 kg-os tükörpontyot ideiglenesen a partra segítenie. A csali ebben az esetben is T1 bojli volt, egy pop-ups bojlival kikönnyítve.

Összességében nagyon eredményes egy hetet tudhatunk magunk mögött, még úgy is, hogy pár nagytestű hal meglépett a horgunkról. Kis csapatunk nagyon sok új élménnyel és hasznos tapasztalattal gazdagodott. Ezúton is szeretnénk megköszönni a King Baitsnek a kiváló csalikat, amik nélkül nem sikerülhetett volna ilyen jól ez a horgászat. Biztos vagyok benne, hogy jövőre újult erővel és komoly célokkal térünk vissza Ludányhalásziba, hogy ismét üldözőbe vehessük a tó kapitális halait.