Téli időszakban mondhatni csak az horgászik, aki nagyon elszánt és hajlandó a hidegben kapásra várni. Én egyébként fázós vagyok, de rászedtem magam egy közös pecára Istvánnal. A tervezett közös horgászat a Maconkai víztározó hosszgáti szakaszán volt. Előző nap este összekészítettem a feeder botokat és a szerelést, most nem hosszú előkés horgászatra készültem, hanem method pecára, hal keresés gyanánt. István finomszerelékkel, hosszúelőkés horgászatra készült bízva a keszegek kapókedvében. Reggel  9.00-kor volt az indulás, az idő jónak ígérkezet nem volt nagyon hideg, de a köd rontotta a közérzetünket. A tópartra érve meglepően sok horgász volt jelen.

Az autóból gyorsan kipakoltunk, hiszen most nem sok volt a felszerelés. István előrelátó volt és otthon megkevert etetőanyaggal neki is láthatott a horgászatnak. Kétfajtával próbálkozott az egyik a World carp, a másik a Professional Bream. A World Carp egy meglévő, nagyon eredményes pontyos etetőanyag, a Professional Bream viszont egy új innováció, mely keszegfélékre lett kifejlesztve és jövő évben kerül piacra.

Én method húsos-halas és betain green etetőket kevertem be. Amíg kevergettem a kaját, István már sorra fogta a szép keszegeket és kárászokat, picit irigykedtem mert én is ezt a horgász stílust szeretem jobban, de szerettem volna nagy halat fogni év végére.

Meg is tömtem az etetőkosarat, puha, lebegő pelleteket használtam a horgon, több íz világgal is kísérleteztem, fűszeres méz, ananászos, kagylós, fűszeres kolbászos. Alapozó etetés nélkül keresgéltem a halakat kb. 100 méteren. A kapások úgy 30 perc után jöttek, nagyon finoman a féderbot spicce kb 1-2 centit mozdult, eleinte azt hittem beleúszások. Bevágást követően már kiderült, hogy kis ponty van a horgon, ami meglepő volt számomra, a hideg ellenére jól küzdött.

Tetszett a halaknak a fűszeres-méz és az ananász pellet, ezzel több halat fogtam. Kagylós, fűszeres kolbászos  egy- egy halat adott, István már a sokadik keszeget és kárászt fogta ez idő alatt.

Aztán jött egy gondolat, Ő is bedobja methodal úgy 100 méterre. Később mint kiderült nem volt rossz döntés hiszen egy kilós kárász és egy szép tokhal lett a vendégünk a nap végére. Valahogy így kellene váltani versenyen is nagyobb hal fogása gyanánt. Mindkét hal a jövő évben piacra kerülő lebegő fluo dumble pelletre jöt.

Nem gyűjtöttük össze a halakat szákban mérlegelés céljából, fogás után gyors fotó és mentek vissza élőhelyükre. Ez a nap is jól sikerült, hiszen sok halat fogtunk ennek köszönhetően nem is fáztunk.

Összegezve Istvánnak 2 db 1kg-os kárász, 1db 1kg-os dévér és kb. 10 db kisebb keszeg és egy tokhal, 3 kg-os súllyal.

Az én fogásom 5 db 1 kg-os, 2 db 2,5 kg-os ponty. A nagy hal majd a következő évben jön remélem.

Azt tudjuk régről, hogy a halak elvermelnek télen, lelassul a mozgásuk, étvágyuk szinte

Nulla, nem egyszerű a hidegvízi horgászat, igen jó minőségű etetőanyag kell a kapás eléréséhez.

Hangulatos horgászat volt ezen a napon, érdemes kimenni hideg időben is, csak melegen kell öltözni, és védőital lapuljon a táskában!

Minden kitartó, szenvedélyes horgásznak eredményes halfogást kívánok!