Hosszas egyeztetés után sikerült eljutnom egyik barátommal egy közös horgászatra a Pródi horgásztóra.Barátom már több alkalommal  horgászott  ezen a csodás vizen,szép eredményeket produkálva.Kisebb győzködés után sikerült meggyőznie ,hogy menjünk el együtt és próbáljunk szerencsét.

A Pródi tavak az 50-s, 60-s években készültek és halastóként működtek. A Keleti-főcsatorna közelsége miatt egyértelműnek tűnt a választás, hogy a tavakat az akkor építő-és működtető szövetkezet a Hajdúböszörménytől nyugat felé eső Pród közelségébe építse meg.

A vízmélysége 1,3-1,5 m. A két tó mely mostantól a Pródi horgásztavakat képezi azonos felépítésű. A Napijegyes “kis” tó (régi Mezőparti horgásztó) 6,3 ha, melyen 27 stég található. A partján filagóriák is lettek kialakítva a horgászok igényeit kielégítve. A Bojlis “nagy” tó 36 ha, melyen 40 db stég található. Jellemző halfaj a két tóban a ponty, melyekből rendszeresek a 10 kg feletti fogások, sőt találhatóak a tavakban 20 kg feletti pontyok is. A tavakban található halállomány a Szövetkezet több évtizedes munkájának köszönhető. A tavak telepítését eddig is és ezt követően is saját nevelésű tükrös-és pikkelyes pontyok, amurok képezik.

A horgászhelyet gépkocsival meg lehet közelíteni, de ezt követően csak gyalogosan lehet közlekedni a tó körül. Az autót csak abban az esetben hagyhatják a parton, ha a horgászat folyamán nem közlekednek vele. Akik közlekedni szeretnének az autóval, azoknak kipakolás után a  parkolóban kell hagyniuk, és csak a horgászat befejeztével bepakolás céljából állhatnak vele vissza.

Az időjárás sajnos számunkra nem volt kellemes,mivel érkezésünkkor gyenge eső volt és erős szél.Délkörül az eső megállt,viszont a szél egész nap próbálta kellemetlenné tenni a horgászatot.De bíztunk benne ,hogy a halak a lehűlés hatására aktívak lesznek.

7:30-ra érkeztünk meg a napijegy megváltása után,mivel én nem ismertem a tavat,teljes mértékben rábíztam a helyválasztást barátomra.Végül az általa favorizált 30-as helyre ültünk le.Gyors kipakolás után 8:30-kor már a botok beélesítve voltak.

8,8kg-os ponty,ami a T1 bojlinak nem tudott nemet mondani.

2-3órás horgászat után sikerült beállítani a halakat az etetésre,majd, nem egyszer volt ,hogy egyszerre 2-3bottal fárasztottunk.

Én mindkét szerelékemet a parttól távol helyeztem el kb 120 méterre,míg barátom 110méter körül próbált szerencsét.A horgászat folyamán sávetetést végeztünk és annak két szélét horgásztuk meg.

Megfigyeltük ,hogy az előttünk elterülő vízterület elég iszapos,ezért bedobás után kivétel nélkül mindig megpróbáltuk az ólmot kihúzni az iszapból.

A nap végére megjelentek a 10+-os halak.Az elsőt Sanyinak sikerült kifognia.10perces fárasztást követően már a matracon pihent. Amíg Sanyi mérlegelt,én már fárasztottam is a következőt.

Végül mindkét fárasztás sikeres volt,a fárasztás elején viccelődtem ,hogy a Sanyi által megfogott 12kg-os ponty társát fárasztom épp.Végül a vicc beteljesedett…

View the embedded image gallery online at:

A rövid 7órás horgászat alatt  sikerült majd 1 mázsa halat fognunk.

Az én 13 darab halam nagyrésze a barack-hal bojlira éhezett meg ,3db-ot T1-re fogtam ,míg 1-et Onion liver bojlira.

Sanyi által fogott 6darab hal kivétel nélkül a T1 bojlit kívánta meg bedippelve.

Első találkozásra nekem nagyon megtetszett ez a víz ,hisz sikerült halat fognunk,fogtunk 3db 9kg körülit és 2db 10+-os halat(12,0kg,12,7kg) ,a jövőben még biztosan visszajövök és szerencsét próbálok.Addig is halban gazdag horgászatot kívánok mindenkinek!